تبلیغات
پایگاه فرهنگی نطنزپرس - مطالب تیر 1393
مرگ بر اسرائیل    و    مرگ بر آمریکا

واقعیتی است که باورش برای صهیونیست ها سخت است .



پیام جمعی از جوانان ایران به تمام جهانیان : ما شاگردان دانشگاه حسن باقری فرمانده جوان جنگ ، محمدابراهیم همت نخبه صبر و تدبیر و مصطفی چمران مغز متفکر جنگ هستیم و شعار ما یا زهرا شعار عبدالحسین برونسی نشانه ایمان و پیروزی در لحظه های باورنکردنی است پس همه بدانید :
 اگر آقا فرمان دهد روزعید فطرعکس یادگاری با سر شهرک نشینان اسرائیلی را در قلب فلسطین اشغالی منتشر می کنیم
.



پیامبراکرم (ص) :

سنگ آسیاب اسلام به زودی به چرخش خواهد افتاد. پس، شما بر محور قرآن بچرخید. نزدیک است که قدرت وقرآن با یکدیگر به پیکار برخیزند واز هم جدا شوند. به زودی شاهانی بر شما حاکم خواهند شد که برای شما به گونه ای حکم می کنند وبرای خود به گونه ای دیگر. اگر از آنان فرمان برید، گمراهتان می کنند واگر نافرمانی کنید شما را می کشند.گفتند: ای پیامبر خدا! در چنان روزگاری چه کنیم؟ فرمود: همچون یاران عیسی باشید، که با ارّه پاره پاره وبر چوبه دار آویخته شدند. مرگ در راه طاعت [خدا] بهتر از زندگی در معصیت است.

 اللهم عجل لولیک الفرج




طبقه بندی: اجتماعی، اخبار سیاسی، اخبار فرهنگی، اخبار و گزارش، سخنان شهدا و علما، اخبار نطنز،

تاریخ : سه شنبه 31 تیر 1393 | ساعت 00 و 29 دقیقه و 00 ثانیه | نویسنده : گل محمدی (مدیر) | نظرات
رعایت حق رمضان‏
كسى كه زمام تمایلات خود را به دست گرفت و مهار كرد، رستگار است.

 

  براى شناخت حق ماه مبارك رمضان و اهتمام در اداى حق آن باید بیندیشیم هدف از روزه چه بوده و چرا خداوند این ماه را گرامى داشته است.

 

این طور كه از بیان معصومان علیهم السلام پیداست، همه حیثیت و منفعتى كه براى روزه متصوّر است، همان جنبه ایجاد مصونیت و ملكه تقوا نسبت به همه اعضا و جوارح انسان است، چرا كه هر یك از اعضا و جوارح، به نحوى در معرض تهدید گناه قرار دارند.

 

زبان، گوش، چشم، شكم و غریزه جنسى، همه در معرض خطر هستند و روزه یك عمل عبادى تمرینى است كه ابتدایى‏ ترین شكل آن، با پرهیز و خوددارى از آشامیدن و خوردن تحقّق پیدا مى‏ كند، و زمانى این عمل به مرحله كمال مى‏رسد كه تورّع و پرهیز، به همه تمایلات و خواهش‏ها تسرّى پیدا كند، یعنى همانگونه شخص براى مدّتى دهان و شكم را از لذایذ، حتى خوردنى‏ ها و نوشیدنى‏ هاى حلال محروم مى ‏كند، باید چشم و گوش را از دیدن و شنیدن ناروا و حرام باز دارد و غریزه جنسى را مهار كند، در این صورت نتیجه روزه كه همان توفیق در مالكیت نفس و غرایز است براى انسان حاصل مى ‏شود و اگر انسان توانست مالك نفس خود شود، خویش را از خطرات و عواقب سوء دنیوى و اخروى شهوت پرستى حفظ كرده است.

 

امام على علیه السلام مى ‏فرماید:

فازَ مَنْ غَلَبَ هَواهُ وَ مَلِكَ دَواعِىَ نَفْسَهُ. «1»

كسى كه زمام تمایلات خود را به دست گرفت و مهار كرد، رستگار است.

 

آرى، اگر انسان موفّق شد به وسیله روزه و ممارست در اطاعت، دشمن درونى را مهار كند، به روزه واقعى نایل شده است.

پیامبر گرامى اسلام صلى الله علیه و آله در این باره مى‏ فرماید: الصَّوْمُ جُنَّةٌ مِنَ النَّارِ. «2»

روزه، سپر آتش است.

 

و این همان معناى سپر بودن و حایل شدن روزه در برابر آتش است یعنى: روزه میان انسان و آتش حایل مى ‏شود و او را از ابتلاى به آتش شهوات و تمنّیات غرایز باز مى ‏دارد.

 

پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله مى‏ فرمایند: اعْدى‏ عَدُّوِكَ نَفْسُكَ الَّتِى بَیْنَ جَنْبَیْك. «3»

دشمن‏ترین دشمنان همان دشمن درونى است كه بین دو پهلوى تو مى ‏باشد.

 

اگر توانستى حق روزه را به درستى و با تمام و كمال به جا آورى، در حقیقت به ثمره روزه و دستاورد آن، نیز خواهى رسید.

 

جالب این است كه ثمره تقوا كه خداوند بر روزه مترتّب مى ‏فرماید، ریشه در نگهبانى و پاسدارى از هویّت انسانى دارد و به طور كلى هر ثمره و خصوصیّتى براى روزه ذكر شده، براى تقوا هم ذكر شده است، چون روزه طریق تحصیل همان ملكه است.

 

امیر المؤمنین علیه السلام مى ‏فرماید: فَانَّ التَّقْوى‏ فِى الْیَوْمِ الْحِرْزُ وَ الْجَنَّةُ وَ فى‏ غَدٍ الطَّریقُ الَى الْجَنَّةِ. «4»

به طور قطع امروز، تقوا، سپر از بلا و فردا، راه بهشت الهى است.

 

اگر در دنیا سپر را به دست آوردى و این حائل را در میان خود و آتش قرار دادى، نتیجه ‏اش این است كه در قیامت هم راه بهشت به سوى تو باز خواهد بود. یعنى باید تقواى فرد به مرحله ‏اى برسد كه احساس نفرت و گریز از پلیدى، حرام، گناه و نامشروع را در او، به وجود آورد.

 

براى به دست آوردن حق ماه رمضان، باید همه حقوقى كه پیرامون گوش، چشم، زبان، دست و پا، شكم و غریزه جنسى مى ‏باشد و همچنین درمان همه دردها و رنج‏ها و خطراتى كه هر یك از این اعضا و جوارح را تهدید مى‏ كند را با عبادت روزه به جا آورد؛ چرا كه با ملكه ‏اى كه در سایه این عبادت براى انسان حاصل مى ‏شود، مى ‏توان به مبارزه با خطرات برخاست و بر همه آنها پیروز شد، این از خواص روزه حقیقى است.

 

امام صادق علیه السلام مى ‏فرماید: اذا صُمْتَ فَلْیَصُمْ سَمْعُكَ وَ بَصَرُكَ وَ شَعْرُكَ وَ جِلْدُكَ وَ عَدَّدَ اشْیاءَ غَیْرَ هذَا وَ قالَ: لایَكُونُ یَوْمُ صَوْمِكَ كَیَومِ فِطْرِكَ. «5»

تو زمانى روزه دارى، كه گوش و چشم و موى و پوست و دیگر اعضاى بدنت روزه باشد، باید روزى كه روزه دارى با روزهاى دیگرت متفاوت باشند.

 

انسان روزه دار باید وقار و طمأنینه روزه در او پیدا شود به گونه‏اى كه نه تنها زبان، چشم، گوش او باید روزه باشد، بلكه این ملكه و ممارست باید به حدّى از كمال برسد كه علاوه بر این‏ها، قلب روزه دار هم روزه باشد.

امیر المؤمنین على علیه السلام مى‏فرماید: صِیامُ القَلْبِ عَنِ الْفِكْرِ فى الآثامِ افْضَلُ مِنْ صِیامِ الْبَطْنِ عَنِ الطَّعامِ. «7»

اگر انسان موفّق شود قلب را از اندیشه گناه پاك و مطهّر نگاه دارد بهتر از آن است كه فقط شكم را از خوردن و آشامیدن باز دارد.

 

هنگامى دستیابى به چنین مرحله‏اى، میسّر است كه انسان بتواند بر پلیدى و پستى گناهان، چنان اشراف پیدا كرده، و به عوارض سوء آن‏ها آگاه شود، كه هرگز فكر و ذهن او به سوى گناه نرود، از طرفى آن چنان اقتدارى بر اندیشه خود پیدا كند كه راه گناه را بر خیال و تصوّر خود ببندد.

 

با وجوب چنین واجبات عبادى، در واقع خداوند منتّى بر انسان گذاشته كه راه و رسم صحیح زندگى را به او بیاموزد و در سایه این واجبات عبادى، ملكه تقوى براى او حاصل شود و روح او در سایه این تقوى لطافت پیدا كند.

 

خاطره‏اى درباره ریاضت نفس‏

شهید بهشتى رحمه الله خاطره جالبى از مسافرت خود در این زمینه مى ‏گوید:

«یكى از مشاهدات خودم را بگویم: وین پایتخت اتریش از شهرهاى توریستى است و از مراكز دیدنى آن كاخ سلاطین اتریش است. آخرین امپراتور آن «فرانتس یوزف اول» است. در بازدید از آن كاخ، بخشى بود مربوط به حرم سرا كه در آن تخت و وسایل خواب و اتاق‏ هاى خواب قرار داشت. در دفترچه راهنمایى كه براى بازدید كنندگان تهیّه شده بود، نوشته شده بود كه امپراتور در مواقعى كه طبق برنامه به اندرون مى‏ رفت و در حرم سرا زندگى مى ‏كرد، بسیارى از اوقات و ساعاتش را در اتاق اختصاصى‏ اش مى‏ گذراند، آن اتاق خصوصیاتى داشت. در این اتاق یك تخت‏ فلزّى سیمى و یك آفتابه و لگن دستى گذاشته شده بود. آب لوله كشى گرم و سرد در آن‏جا نبود. با آن كه در اتاق‏ هاى دیگر بود. او مانند یك افسر كه چادرى در میدان جنگ دارد، در اتاقش زندگى مى‏ كرد.

چرا؟ علت آن را هم در آن‏جا نوشته بود، براى این كه هر زمان كه حضورش در یكى از میدان‏ هاى جنگ لازم بود، سست نباشد و نگوید: چگونه این كاخ و كاشانه را رها كنم و در چادر زندگى كنم، بنابراین به این صورت تمرین مى ‏كرد.

 

و حالا اسلام مى‏ خواهد مسلمان‏ها، این چنین تمرینى را لااقل كوتاه مدت در زندگى داشته باشند، اسلام مى‏خواهد مسلمانى نیرومند، كه اراده‏ اش بر همه خواسته‏ هاى دیگرش مسلّط باشد بسازد، مسلّط بر شهوات، مسلّط بر خودخواهى و غصب، مسلّط بر تن آسایى، مسلّط بر خودآرایى و آماده براى تن دادن به یك زندگى‏اى كه در هر جا ممكن باشد و جز این هم نمى ‏شود.» «8» روزه یكى از آن تمرینات عمومى است كه اگر كسى به حكمت و فلسفه حقیقى آن رسید، دیگر وداع براى او معنى و مفهومى نخواهد داشت و همیشه خود را در تحت توجّهات الهى مى ‏بیند.

امام صادق علیه السلام مى ‏فرماید:

فَاذا صُمْتَ فَانوِ بِصَوْمِكَ كَفَّ النَّفْسِ عَنِ الشَّهَواتِ وَ قَطْعَ الهِمَّةِ عَنْ خُطُواتِ الشیاطینِ وَ انْزِلْ نَفْسَكَ مَنْزِلَةَ الْمَرْضى‏ لاتَشْتَهى طَعاماً وَ لا شَراباً وَ تَوَقَّعْ فى‏ كُلِّ لَحْظَةٍ شَفاءَكَ مِنْ مَرَضِ الذُّنُوبِ وَ طَهِّرْ باطِنَكَ مِنْ كُلِّ كَدَرٍ وَ غَفْلَةٍ وَ ظُلْمَةٍ یَقْطَعُكَ عَنْ مَعْنَى الْاخْلاصِ لِوَجْهِ اللَّهِ. «9»

وقتى روزه مى ‏گیرى، در درجه اول، نیّتت این باشد كه: نفس خود را از غلتیدن در دام شیطان محافظت كن و دوم این كه: سعى كن كه پیوند خود را با راه‏هاى انحرافى شیطان قطع كنى، خود را مانند مریضى تربیت كن كه وقتى غذا را مى ‏بیند، طعام و شراب را مى‏بیند، از غذا تنفّر دارد. تو نیز باید نسبت به گناه نفرت پیدا كنى و اگر چنین كردى منتظر باش كه خداوند تو را از امراض و آلودگى ‏هاى گناهان پاك مى ‏كند و شفا مى ‏دهد. آن گاه باطنت را از دروغ، تیرگى، غفلت و تاریكى كه ارتباط با خلوص تو را با خدا قطع مى ‏كند، پاك گردان.

 

آرى، اگر این طور شد دیگر حاضر نیستى با ماه رمضان وداع كنى، مگر اینكه به وصال حقیقى محبوب خود برسى، كه امام سجّاد علیه السلام در مناجات خمس عشر مى‏ فرماید:

الهى‏ .. غُلَّتى‏ لایُبَرِّدُها الَّا وَصْلُكَ وَ لَوْعَتى‏ لایُطْفِئُها الَّا لِقاؤُكَ وَ شَوْقى‏ الَیْكَ لایَبُلُّهُ الَّا النَّظَرُ الى‏ وَجْهِكَ وَ قَرارى‏ لایُقِرُّ دُونَ دُنُوِّى‏ مِنْكَ وَ لَهْفَتى‏ لایَرُدُّها الَّا رَوْحُكَ وَ سُقْمى‏ لایَشْفیهِ الَّا طِبُّكَ وَ غَمّى‏ لایُزیلُهُ الَّا قُرْبُكَ ... فَیا مُنْتَهى‏ امَلِ الْآمِلینَ وَ یا غایَةَ سُؤْلِ السَّائِلِینَ وَ یا اقْصى‏ طَلِبَةِ الطَّالِبینَ. «10»

خدایا! .. این سوز سینه ‏ام جز با وصال تو خنك نمى‏ شود، خدایا! این سوزش دل من جز با دیدن تو خاموش نمى ‏شود، خدایا! این شور و اشتیاق من جز با نظر به جلوه تو سیراب نمى ‏گردد. خدایا! این التهاب و بى ‏قرارى من آرامش نمى ‏پذیرد، جز با نزدیكى به تو، خدایا! این حزن و این ناله و استغاثه من ساكت مى ‏شود مگر روح و ریحان تو بر دل بتابد، خدایا! بیمارى و درد و كسالت من جز با طبابت تو شفا پیدا نمى‏ كند. خدایا! این غم و اندوه و درد دل‏ من از بین نمى ‏رود، جز این كه به وصال و قرب تو دست یابم، ... اى منتهاى آرزوى همه آرزومندان، و این منتهاى همه گدایان و طلب كنندگان، و اى بالاترین مطلب جویندگان.

 

پی نوشت ها:

 

(1)- غرر الحكم: 241، حدیث 4885.

(2)- بحار الأنوار: 65/ 333، باب 27، حدیث 10؛ الكافى: 4/ 62، حدیث 1؛ من لایحضره الفقیه: 2/ 74، حدیث 1871.

(3)- بحار الأنوار: 67/ 64، باب 45، حدیث 1؛ عوالى اللآلى: 4/ 118، حدیث 187.

(4)- نهج البلاغه: خطبه 233.

(5)- بحار الأنوار: 94/ 351؛ الكافى: 4/ 87، حدیث 1؛ من لایحضره الفقیه: 2/ 108، حدیث 1855.

(7)- غرر الحكم: 176، حدیث 3365.

(8)- حج در قرآن، بهشتى: 136- 137.

(9)- بحار الأنوار: 93/ 254، باب 30، حدیث 28؛ مستدرك الوسائل: 7/ 369، باب 10، حدیث 8441.

(10)- بحار الأنوار: 91/ 150، باب 32، ذیل حدیث 21 مناجاة المفتقرین؛ مفاتیح الجنان: مناجات خمس عشر (مناجاة المفتقرین).

 

 

استاد انصاریان/ کتاب تفسیر و شرح صحیفه سجادیه، ج‏11



طبقه بندی: اخبار قرآنی، اجتماعی، اخبار فرهنگی، سخنان شهدا و علما،

تاریخ : چهارشنبه 18 تیر 1393 | ساعت 23 و 59 دقیقه و 29 ثانیه | نویسنده : گل محمدی (مدیر) | نظرات
شرایط صحت و كمال توبه چیست؟
امام سجاد (ع ) مى فرماید: توبه بمعنى كار شایسته و باز گشت از انحراف نه لقلقه زبان ، به این ترتیب شرایط قبول شدن توبه را بدست آوردیم .





شرایط صحت و كمال توبه اینستكه انسان گنه كار باید توبه كند و تدارك گذشته را نماید و اصلا به گذشته بر نگردد و در اطاعت حقّ كوشا باشد و شرایط صحت و قبولى آمرزش و توبه شش چیز است چنانچه شخصى براى خود نمائى در حضور حضرت امیرالمؤ منین (ع ) گفت : استغفر اللّه .

 

حضرت فرمود: مادرت به عزایت بنشیند آیا مى دانى استغفار چیست ؟ (چون استغفارش تنها به زبان بوده و دلش از حقیقت آن خالى بود) استغفار درجه بلند مقامان و صدر نشینان عالم اعلى است و در معنى استغفار شش چیز لازمست و توبه داراى شش پایه و اساس است :


1 پشیمانى و حسرت و ناراحت و افسرده از كردار و گناهان گذشته .
2 تصمیم قطعى و عزم برترك گناه براى همیشه .
3 ادا كردن حقوق مردم بطورى كه هنگام مردن پاك باشد و رحمت خدا را ملاقات كند در حالیكه حق كسى بر عهده اش نباشد.
4 هر واجبى كه از او ضایع شده (مثل نماز و روزه و خمس و زكوة و حج ...) تدارك نماید.
5 آنچه گوشت بدنش از حرام روئیده با اندوهها آبش كند تا پوست به استخوان بچسبد و گوشت نو در بدنش پیدا شود.
6 زحمت عبادت را ببدن خود بچشاند چنانچه خوشى و شیرینى گناه را چشانیده (تا جبران گردد) در این هنگام بگو استغفر اللّه . (1)


بله لازمه صحّت و كمال توبه حسرت و ندامت بر گناه و عزم برترك آن در آینده بطوریكه اگر بر ترك آن گناه تصمیم نداشته باشد معلوم مى شود حقیقتا از آن گناه و معصیت پشیمانى ندارد.


از لوازم حسرت و ندامت بر گناه سعى در تدارك آنست یعنى اگر آن گناه حق اللّه بوده مانند ترك ، نماز و روزه و زكوة و خمس و حج ... پس قضاى آن را بجاآورد و اگر حق الناس بوده مثلا حق مالى است آن را بصاحبش برگرداند، اگر مرده بورثه اش بدهد و اگر نمى شناسد از طرفش صدقه دهد و اگر حق عرضى است (یعنى با اعضاء و جوارحش كسى را اذیت كرده ) حلال بودى طلبد و طرف را از خودش راضى كند و اگر حق حد باشد مانند قذف باید تسلیم صاحب حق شود تا بر او اقامه حد شود یا عفوش كند.


امیر المؤ منین على (ع ) مى فرماید: پشیمانى باید قلبى باشد و بزبان هم عذر خواه و تصمیم جدى و مداوم بر ترك گناه باشد. (2)


امام سجاد (ع ) مى فرماید: توبه بمعنى كار شایسته و باز گشت از انحراف نه لقلقه زبان ، به این ترتیب شرایط قبول شدن توبه را بدست آوردیم كه علاوه بر ترك گناه و پیشمانى و تصمیم بر ترك ، جبران ضایعات گناه نیز لازم است . (3)


چنانچه قرآن كریم در سوره نور آیه 5 مى فرماید: اِلاّ الَّذینَ تابُوا مِنْ بَعْدِ ذلِكَ واَصلَحُوا .
مگر آن كسانیكه بعد از این توبه كنند و به اصلاح و جبران بپردازند.


جمله اصلحوا بیانگر اینستكه شرایط مهم توبه اصلاح و جبران ضایعات گناه است .


جبران گناه با كارهاى نیك و خوب ممكن است به صورتهاى گوناگون مانند كمكهاى مالى ، جهاد در راه خدا، روزه گرفتن ، شب زنده دارى و... انجام گیرد ولى مناسب آن است كه جبران هر گناه خاصى در رابطه با ضد همان گناه باشد مثلا گناه بى حجابى و ناپاكى را با حفظ كامل عفت و رعایت همه جوانب پاكدامنى جبران كرد، گناه غیبت كردن با كنترل زبان و مراقبت دقیق براى حفظ زبان باید جبران شود.

 

و گناه ظلم و بى رحمى را با احسان به مظلومان و دستگیرى از بینوایان تلافى نمود. و گناه چشم چرانى را با عفت چشم و نگاههائى كه براى آن پاداش است مانند نگاه به قرآن و چهره عالم ربّانى و نگاه به چهره پدر و مادر جبران نمود. تا با برقرارى این هماهنگى ضایعات گناهان بطور مناسب همسان جبران گردد چنانكه این مطلب از بعضى روایات استفاده مى شود.
امام صادق (ع ) فرمود: كفاره و جبران گناه كارمند دستگاه حاكم و سلطان و دولت رسیدگى و برآوردن نیازمندیهاى برادران دینى است . (4)


اى خدا من فقیر و گدایم
رانده و مضطر و بى نوایم
تو رحیم و كریم و غفورى
آمدم تا كه بخشى خطایم
خالق مهربانى و آقا
بنده ام مستحق عطایم
بر در خانه تو شب و روز
حلقه بر در زنان گشته جایم
با نوا گِریم اى بار الها
بشنوى یا الهى صدایم
خوانمت با غم و آه و زارى
كن ز فضلت اجابت دعایم

1- نهج البلاغه : حكمت 417 .
2- تحف العقول : صفحه 149 .
3- كشف الغمه : جلد 2، صفحه 313 .
4- وسایل الشیعه : جلد 15، صفحه 584 .




طبقه بندی: اخبار قرآنی، اجتماعی، اخبار فرهنگی، سخنان شهدا و علما،

تاریخ : چهارشنبه 18 تیر 1393 | ساعت 23 و 58 دقیقه و 29 ثانیه | نویسنده : گل محمدی (مدیر) | نظرات
تاریخ : شنبه 14 تیر 1393 | ساعت 17 و 50 دقیقه و 04 ثانیه | نویسنده : گل محمدی (مدیر) | نظرات
شهرداری نطنز مسابقه پیامکی با موضوع "اگر من شهردار بودم....." را به مناسبت روز شهرداریها برگزار می نماید و به 14 نفر از کسانی که بهترین پیامکها را ارسال کرده باشند جوایزی اعطاء خواهد شد.

شهروندان گرامی می توانند  پیامکهای خود را به شماره 30001380 ارسال نمایند در ضمن مهلت ارسال تا پایان روز جمعه مورخ 93/4/20 می باشد.
 




طبقه بندی: اخبار نطنز،

تاریخ : شنبه 14 تیر 1393 | ساعت 17 و 29 دقیقه و 36 ثانیه | نویسنده : گل محمدی (مدیر) | نظرات

امروز صبح ساعت 10:30 نشست خبری شهردار نطنز با حضور خبرنگاران شهر نطنز در دو بخش انجام شد که تا ساعت 13:00 ادامه داشت .

در این نشست خبرنگارانی از خبرگزاری های مهر، فارس ، ارمغان ، ماهنامه گوهر سبز نطنز و سایت های نطنزپرس و نطنزنیوز حضور داشتند که همگی با عرض تبریک روز شهرداری به شهردار فعال و مردمی نطنز پاسخ سوالات مردم نطنز را دریافت کردند .

نطنزپرس


    

در بخش اول نشست خبری امروز شهردار نطنز جناب آقای سید محسن تجویدی ایشان برخی اقدامات شهرداری را در زمینه های عمرانی ، اقتصادی ، فرهنگی و درون شهری مطرح کردند که به صورت خلاصه به بعضی موارد اشاره می کنیم :


نطنزپرس

1)                1) تکمیل باند دوم خیابان امام خمینی (ره) .

2)                2) لکه گیری معابر عمومی در سطح شهر نطنز که در سه مرحله انجام شده و مرحله ی سوم آن در دست اقدام است و بیش از دوهزار تن آسفالت در سطح شهر نطنز فقط جهت لکه گیری استفاده شده است .  

3)                3) ساماندهی محله ی ریسه نطنز که در مورد این طرح به دلیل انتقاد برخی در رسانه ها که دلیل این کار و هزینه های اضافی در حاشیه رودخانه چیست ایشان افزودند محله ریسه در موقعیتی قرار دارد که با اعتراض مردم برای وجود گرد و غبار و مشکلات زیاد دیگر باید این طرح انجام می شد .

4)                4) به دلیل تراکم جمعیت در روزهای تعطیل و روزهای پایان هفته و مشکلات زیادی اعم از مشکلات دستشویی و شست و شو که در پارک سرچشمه وجود دارد طرح ایجاد و احداث 24 چشمه دستشویی که بیش از 90 درصد کار آن انجام شده در پارک سرچشمه نطنز از کارهای مهم است .

5)                5) ساماندهی بلوار آزادگان که ورودی شهر نطنز است.

6)                6) ساماندهی درختان بلوار 45 متری که هزینه ی زیادی هم متحمل شده و بیش از 2000 اصله درخت کاشته شد.

7)                7) تقسیم رفته گران در محله ها و افزایش رفته گران حدود دوبرابر.

8)                8) نورپردازی بلوار 45 متری و میدان تختی و بلوار آزادگان و میدان گلدان و میدان های دیگر.

9)                9) نصب 55 پرچم ایران در بلوارها.

10)           10) معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر نطنز در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.

11)           11) آسفالت کردن محله ی فیض آباد به دلیل کندن آسفالت این محله برای آب رسانی .

12)           12) نصب بنر های در سطح شهر جهت معرفی شهر نطنز.

13)           13) کمک به بخش خصوصی برای برگزاری جشنواره جهت معرفی جاذبه های نطنز

14)           14) فرهنگ سازی برای مقابله با ریختن زباله ها و ازبین بردن محیط شهری که همان محیط زیست است  و برگزاری نشست ها و جلساتی در همین خصوص

15)           15) راه اندازی سایت شهرداری نطنز و سامانه پیامکی جهت انتقاد و پیشنهاد  شهروندان به شهرداری  

16)           16) برگزاری همایش ها و کمک حد اکثری شهرداری برای برگزاری نمایش ها در مناسبت های مختلف در ماه های سال

17)           17) گل کاری میدان ها و بلوار ها که در چهار مرحله انجام شد که حدود 2000 گل رز و تعداد زیادی گل شمعدانی و بیش از 1000 گل یاس زرد کاشته شد .

18)           18) ساماندهی معابر عمومی و طرح حمایت از عابرین پیاده

 

در بخش دوم پاسخ به سوالات خبرنگاران درخصوص شهر نطنزکه برخی ار سوالات اشاراتی می کنم:


نطنزپرس

نطنزپرس




1)مهمترین سوالی که اکثر خبرنگاران از شهردار داشتند در مورد استفاده بی رویه معادن نطنز از کوه ها و سرمایه های مردمی نطنز است که چرا اقدامی صورت نمی پذیرد ؟

شهردار نطنز با اشاره به این موضوع که جلسات متعددی در مورد این مشکل گرفته شده و این موضوع با مقامات کشوری هم در میان گذاشته شده خاطر نشان کرد : طبق آمار و ارقامی که اداره صنعت و معدن منتشر کرده می توان با محاسبات ساده ای به این نتیجه رسید که هر معدن روزی کمتر از 50 هزار تومان برداشت می کند که این محاسبه با خنده ی حضارهمراه بود .

وی افزود:انتظار می‌رود اگر معادنی بیشتر از حق قانونی برداشت کنند، برخورد قانونی صورت بگیرد و همچنین خواستار پرداخت به موقع 15درصد حق دولتی معادن به شهرستان گردید.


2) آیا شهرداری برنامه ای برای تفکیک زباله ها و ساماندهی آنها دارد ؟

سید محسن تجویدی در پاسخ به این سوال از برگزاری جلساتی در مورد تفکیک زباله ها با چند پیمانکار خبر دادند.

3) چرا بلوار 45 متری تا سرابان نورپردازی نشد و فقط تا فرمانداری این کار صورت گرفت ؟

 پاسخ شهردار :این طرح با هزینه ی خیلی زیادی مواجه است .

4)سوالاتی هم در مورد بی نام بودن برخی بلوار ها و کوچه های شهر و خشک شدن بلوار علامه مجلسی و نبود علائم CNG در سطح شهر نطنز هم پرسیده شد که آقای تجویدی اشاره کرد برخی خیابان ها و کوچه ها نامگذاری نشده اند و برخی هم نامگذاری شده اند و نام آنها نصب نشده که افرادی را مامور شناسایی این کوچه ها خیابان ها و اماکن عمومی کرده ایم تا این مشکل هم به زودی رفع شود و تابلوها و علائم نصب شود  و در خصوص بلوار علامه مجلسی هم افزودند که طرحی برای ادامه دادن این بلوار و ساماندهی این منطقه و جلوی جایگاه سوخت داریم .

5) از وضع بد آبگیر خیابان سعدی هم پرسیده شد که آقای تجویدی گفت : در اقدامی که انجام شد قرار است این آبگیر به کنار خیابان منتقل شود تا مشکل ماشین های سواری هم رفع شود.

6) از ناتمام ماندن فاز سوم پروژه حمل و نقل که سال گذشته کلید خورد پرسیده شد که آقای تجویدی پاسخ داد : انتقال رانندگان به سیرو سفر همکاری راهور را در پی دارد که در این خصوص هم اخیرا با رئیس راهنمایی و رانندگی نطنز صحبت هایی شده است .

7) از ریزش آب ناودان های مغازه ها و ادارات واقع در خیابان امام خمینی داخل پیاده رو هم پرسیدیم و پاسخ شهردار نطنز  اقدام سریع رفع این مشکل بود.

8)از عبور و مرور اتوبوس های شهرهای دیگر به درون شهر نطنز بدون هیچ نظمی هم پرسیدیم که ایشان و آقای علی رحیمی پاسخ دادند که می خواهیم کاری کنیم که این اتوبوس ها یا درون شهر رفت و آمد نکنند یا اگر می آیند باید بلیط فروشی کنند و ساعت معینی را داشته باشند تا مشکل مسافران نطنزی مخصوصا دانشجوها رفع شود .

9)از ریختن زباله ها در مکانی که تابلو ریختن زباله ممنوع است پرسیدیم که ایشان از این موضوع باخبر نبودند و خاطر نشان کردند اگر از ریختن زباله در محل های ممنوع زباله با خبر شویم با این امر به شدت برخورد می کنیم .

 

پیشنهاد هایی هم در خصوص ایجاد سرعتگیر در میدان گلدان و شهرک ولی عصر و خیابان منتهی به سرابان از گنبد باز و بلوار پلیس و خیابان منتهی به میدان بسیج از روستای اوره  داده شد که مهم ترین آن ایجاد سرعتگیر در بلوار حضرت ولی عصر(ع) است که خطر بسیار زیادی را بدلیل نبود پیاده رو دارد و آقای شهردار هم این پیشنهاد ها را پذیرفتند و یادداشت کردند .

 

نطنزپرس

در آخر آقایان علی رحیمی و خشنود  به نمایندگی ازاعضای شورای اسلامی شهر نطنز با عرض تبریک به مناسبت روز شهرداری از آقای سید محسن تجویدی شهردار نطنز تقدیر و تشکر فراوان کردند و ختم جلسه با ذکر صلوات اعلام شد .   

 




طبقه بندی: اخبار نطنز،

تاریخ : شنبه 14 تیر 1393 | ساعت 16 و 14 دقیقه و 41 ثانیه | نویسنده : گل محمدی (مدیر) | نظرات

سریال هفت سنگ، کپی برداری مو به مو از سریال آمریکایی خانواده مدرن


کپی برداری مو به مو از سریال آمریکایی خانواده مدرن، در ساخت سریال هفت سنگ که از تلویزیون ایران پخش می شود، سوژه خبری است که مجله تایم به آن پرداخته است.

 در بخشی از خبر مجله تایم آمده است: «هفت‌سنگ» بازتولید سریال «خانواده مدرن» و بسیار به آن نزدیک است به طوری که تک‌تک صحنه‌های آن فریم به فریم با همان لوکیشن و مسیر و با همان شوخی‌ها در سریال ایرانی تکرار شده است.

در ایران، صدا و سیما هر سال، همزمان با ماه رمضان، سریال‌های را در ارتباط با این ماه می سازد، اما امسال پخش سریال هفت سنگ بیشتر به خاطر شباهت کاملش با سریال خانواده مدرن خبرساز بود تا ارتباط با ماه رمضان.

سریال هفت سنگ، کپی برداری مو به مو از سریال آمریکایی خانواده مدرن

درحالیکه مقایسه قسمت اول سریال با خانواده مدرن از شباهت مو به موی دو سریال دارد، کارگردان سریال به روزنامه جام جم گفته است که «برای نگارش فیلمنامه سریال هفت سنگ که ۳۰ قسمت دارد، نزدیک به یک سال وقت گذاشته است» تا «یک اثر ایرانی قابل قبول» بسازد.

وبسایت مجله تایم با قرار دادن کلیپ مقایسه‌ای از این دو سریال که پیشتر روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده بود، نوشته است: «شما در حال دو بار دیدن این سریال نیستید، بلکه شما در حال مشاهده این مسئله هستید که وقتی قانون کپی‌رایت رعایت نمی‌شود چه اتفاقی رخ می‌دهد.»




طبقه بندی: اجتماعی، اخبار فرهنگی، اخبار و گزارش،

تاریخ : شنبه 14 تیر 1393 | ساعت 16 و 13 دقیقه و 46 ثانیه | نویسنده : گل محمدی (مدیر) | نظرات
به گزارش رادیو دیروز، رادیو فردا در ادامه دروغ پراکنی های خود درمورد ایران، این بار با استناد به یک فیلم بی ربط، ایران را به عنوان یک مداخله گر در اوضاع کنونی عراق معرفی می کند.

















ادامه خبر در ادامه ی مطلب

ادامه مطلب

طبقه بندی: اجتماعی، اخبار سیاسی، اخبار و گزارش،

تاریخ : شنبه 14 تیر 1393 | ساعت 16 و 13 دقیقه و 17 ثانیه | نویسنده : گل محمدی (مدیر) | نظرات
مدتی پیش بود که پایگاه خبری "العهد" طی گزارشی، نحوه پوشش خبری تحولات عراق توسط رسانه های مختلف را شدیدا مورد انتقاد قرار داد.
  پایگاه دیلی اکسپرس :مدتی پیش بود که پایگاه خبری "العهد" طی گزارشی، نحوه پوشش خبری تحولات عراق توسط رسانه های مختلف را شدیدا مورد انتقاد قرار داد.

 استفاده از عناوینی مانند انقلابیون، گروه جهادی، دولت اسلامی و.. برای تروریست هایی که دستشان به خون ملت هایی بی گناه آلوده است، به خوبی نشان می دهد که چگونه این رسانه ها هدف دار عمل کرده و در واقع تبدیل به تریبون گروه تروریستی داعش شده اند.

شبکه ماهواره ای فارسی زبان "من و تو" همچون بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و سلسله شبکه های وهابی نه تنها خونخواران داعشی را تروریست نمی خواند بلکه تعبیرهایی را همچون گروه جهادی، گروه اسلام گرای داعش، دولت اسلامی و... برای این گروه تروریستی بکار می برد.

این در حالی است که شبکه لندن نشین من و تو در سال های فعالیتش به بهانه برنامه های مختلف سنگ قوم یهود را به سینه زده و تحت برنامه هایی مثل "ساکنین زمین"، "ناگفته های تاریخ" سعی دارد تا یهودیان را اقوامی مظلوم معرفی نماید. این شبکه ماهواره ای، برای حمایت از قوم یهود خصوصا یهودیان صیهونیست ویژه برنامه های مختلفی را در دستور کار دارد تا آن جایی که در برنامه هایی مثل ساکنین زمین با حمایت از یهودیان و توهین به ایرانیان از آنان دادخواهی می کند!

سینه چاکی شبکه من و تو برای یهودیان و سخنگویی این تلویزیون از جانب آنان در حالی است که این شبکه در اقدامی کاملا متناقض با بی تفاوتی کامل نسبت به جنایات وحشتناک تروریست های داعش، آنان را گروه جهادی می خواند!

اتاق خبر تلویزیون من و تو با سردبیری پانته آ مدیری که خود یهودی می باشد با پوشش مغرضانه وقائع هولناک عراق و سوریه و نادیده گرفتن نسل کشی که حتی در قبال اهل سنت این ملت ها هم صورت می گیرد حاکی از عملکرد متناقض این شبکه در قبال مردم مظلوم این سرزمین ها و قوم یهود می باشد.




طبقه بندی: اجتماعی، اخبار سیاسی، اخبار و گزارش،

تاریخ : شنبه 14 تیر 1393 | ساعت 16 و 12 دقیقه و 31 ثانیه | نویسنده : گل محمدی (مدیر) | نظرات

درگیری های عراق به نفع ماست، باید بگذاریم این درگیری ها بیشتر شود

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه فرانس 24 از درگیری هایی که توسط گروه داعش در عراق و سوریه اتفاق افتاده است، استقبال کرده و خواهان آن شد که کشورهای اروپایی باید اجازه دهند تا این درگیری ها تشدید شود...

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه فرانس 24 از درگیری هایی که توسط گروهدرگیری های عراق به نفع ماست، باید بگذاریم این درگیری ها بیشتر شود داعش در عراق و سوریه اتفاق افتاده است، استقبال کرده و خواهان آن شد که کشورهای اروپایی باید اجازه دهند تا این درگیری ها تشدید شود.


ادامه مطلب

طبقه بندی: اخبار سیاسی،

تاریخ : شنبه 14 تیر 1393 | ساعت 16 و 11 دقیقه و 37 ثانیه | نویسنده : گل محمدی (مدیر) | نظرات
شرح احادیث خارج فقه رهبر انقلاب/4
این، یک قاعدۀ کلی است که به اندک بهانه‌ای افرادی را طرد کردن و رد کردن و آنها را از مرز دوستی خود خارج کردن، مخالف با رفتار پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) و اولیای خداست.

حدیث:

سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه‌السلام) یَقُولُ لِأَصْحَابِهِ یَوْماً لَا تَطْعُنُوا فِی عُیُوبِ مَنْ أَقْبَلَ إِلَیْكُمْ بِمَوَدَّتِهِ وَ لَا تُوَقِّفُوهُ عَلَى سَیِّئَةٍ یَخْضَعُ لَهَا فَإِنَّهَا لَیْسَتْ مِنْ أَخْلَاقِ رَسُولِ اللَّهِ (صلی‌الله علیه و آله) وَ لَا مِنْ أَخْلَاقِ أَوْلِیَائه[1]

ترجمه:

مسعدة گوید: شنیدم كه امام صادق علیه السّلام روزى بأصحاب خود می‌فرمود: كسى‏ كه از راه دوستى بشما روى آورد با نقل عیب‌هاى او رنجیده خاطرش مكنید و كار بدى (اگر از او سراغ دارید) كه ذكرش او را سر افكنده می‌كند بیادش نیاورید كه این كار (زشت و این عمل ناهنجار) از رفتار رسول خدا (ص) نیست و نه از رفتار اولیاء خدا است.

شرح:

یک کسی است که با اظهار دوستی به سمت شما می آید و اظهار علاقه‌ای به شما می‌کند، دست رد به سینۀ او نزنید با ذکر عیوبی که در او مشاهده می‌کنید، خیلی دستور مهم، بزرگ و عمومی‌ای است؛ یک کسی می‌آید اظهار علاقۀ به ما می‌کند، ما فوراً سراغ آن اشکالاتی که در او وجود دارد، برویم و روی آنها تکیه کنیم و طعن بر آنها بزنیم!

محبت کسی را که به شما اظهار محبت می‌کند، قبول کنید، ولو یک عیبی هم در او سراغ دارید، لزومی ندارد که طعن در آن عیب بکنید و این را موجب این قرار بدهید که دستِ ردّ به سینۀ او بزنید.

و لاتوقِفوه علی سیئةٍ یَخضَعُ لها، اگر کارِ خلافی دارد، گناهی دارد، عیبی دارد، لازم نیست او را بخاطر این عیب طرد کنید، متوقف کنید یعنی جلوی او را بگیرید ؛منافاتی ندارد با نهی از منکر، منافاتی ندارد با أحبّ أصحابی مَن أهدی الیَّ عیوبی، لکن رشتۀ پیوند محبت را حفظ کنید!

بعد البته انسان برای نهی از منکر یا برای اهدای عیوبِ دوستش و مرآت بودن برای مؤمن، فرصت‌هایی دارد، می تواند از این فرصت‌ها استفاده کند و این کار را انجام بدهد. اما اینطور نباشد که به مجرّد این که یک ایرادی، یک عیبی را در او سراغ دارید، محبتِ او را و خود او را طرد کنید و قبول نکنید؛ این یکی از آن شاه‌بیت‌های برخوردهای خوب در روابط اجتماعی است.

بعد فرمود: این، جزو اخلاق و رفتار پیغمیر و اولیائش نیست، یعنی آنها کسانی را که سراغشان می‌آمدند، هر چند عیوبی، اشکالاتی داشتند، دستِ ردّ به سینۀ آنها نمی‌زدند، جذبشان می‌کردند، نگه شان می‌داشتند، البته در اصلاحِ آنها هم می‌کوشیدند، امر به معروف، نهی از منکر هم می‌کردند.

این، یک قاعدۀ کلی است که به اندک بهانه‌ای افرادی را طرد کردن و رد کردن و آنها را از مرز دوستی خود خارج کردن، مخالف با آن چیزی است که در این حدیث به ما دستور داده شده است.[2]



[1] - الشافی، صفحه 851

[2] - 5/3/1392




طبقه بندی: اجتماعی، اخبار فرهنگی، سخنان شهدا و علما،

تاریخ : شنبه 14 تیر 1393 | ساعت 16 و 10 دقیقه و 14 ثانیه | نویسنده : گل محمدی (مدیر) | نظرات

مرحوم حاج اسماعیل دولابی ازعرفای برجسته و از بزرگان اهل معرفت، درخصوص انتظار فرج تمثیل زیبائی دارند که نقل آن آموزنده است.

آن مرحوم می فرمایند:پدری چهار تا بچه را گذاشت توی اتاق و گفت این‌جا‌ را مرتب کنید تا من برگردم
خودش هم رفت پشت پرده. از آن‌جا نگاه می‌کرد می‌دید کی چه کار می‌کند، می‌نوشت توی یک کاغذی که بعد حساب و کتاب کند...

یکی از بچه‌ها که گیج بود، حرف پدر یادش رفت. سرش گرم شد به بازی. یادش رفت که آقاش گفته خانه را مرتب کنید

یکی از بچه‌ها که شرور بود شروع کرد خانه را به هم ریختن و داد و فریاد که من نمی‌گذارم کسی این‌جا را مرتب کند

یکی که خنگ بود، ترسید. نشست وسط و شروع کرد گریه و جیغ و داد که آقا بیا، بیا ببین این نمی‌گذارد، مرتب کنیم

اما آنکه زرنگ بود، نگاه کرد، رد تن آقاش را دید از پشت پرده. تند و تند مرتب می‌کرد همه‌جا را
می‌دانست آقاش دارد توی کاغذ می‌نویسد

هی نگاه می‌کرد سمت پرده و می‌خندید. دلش هم تنگ نمی‌شد. می‌دانست که آقاش همین ‌جاست
توی دلش هم گاهی می‌گفت اگر یک دقیقه دیر‌تر بیاید باز من کارهای بهتر می‌کنم
آن بچه‌ شرور همه جا را هی می‌ریخت به هم، هی می‌دید این خوشحال است، ناراحت نمی‌شود
وقتی همه جا را ریخت به هم، آن وقت آقا آمد

ما که خنگ بودیم، گریه و زاری کرده بودیم، چیزی گیرمان نیامد. او که زرنگ بود و خندیده بود، کلی چیز گیرش آمد

زرنگ باش. خنگ نباش. گیج نباش شرور که نیستی الحمدلله. گیج و خنگ هم نباش
نگاه کن پشت پرده رد آقا را ببین و کار خوب کن خانه را مرتب کن، تا آقا بیاید....



برچسب‌ها: انتظار به نقل از http://rahianehekmat.blogfa.com/post/252


تاریخ : جمعه 13 تیر 1393 | ساعت 23 و 33 دقیقه و 51 ثانیه | نویسنده : شمع | نظرات
.: Weblog Themes By BlackSkin :.

تعداد کل صفحات : 2 :: 1 2